Praca jako sekretarka jest to często początek kariery zawodowej. Wiele razy zdarzyło się wówczas, że poważne bizneswoman zaczynały właśnie od tego stanowiska. Oznacza to jednak, że taka praca nie wymaga żadnych zdolności? Oczywiście, że nie! Jest to praca dla osób, które potrafią zapanować nad chaosem oraz wszystko dokładnie opanować. Jeżeli lubisz ruch i nie przeszkadza ci, kiedy ciągle coś się dzieje, to jest to praca właśnie dla Ciebie. Bardzo przydatne są również wysokie zdolności interpersonalne tak jak komunikatywność, operatywność oraz elokwencja. Jakie wykształcenie potrzebne jest do pracy w zawodzie jako sekretarka ?Jakich wymogów możemy spodziewać się od przyszłych pracodawców? Odpowiadamy!
Przeczytaj też: https://www.zlecenia.pl/blog/jak-zostac-sekretarka-sprawdz-czy-masz-predyspozycje-by-pracowac-jako-sekretarka/
Czy wykształcenie jest ci potrzebne w zawodzie sekretarki?
Nie ma żadnego prawnego wymogu dotyczącego wykształcenia do podjęcia się twojego zawodu. Nie ma również żadnych egzaminów, ani certyfikatów uprawniających do podjęcia się takiego zajęcia. Większość pracodawców uwagę zwraca jednak na wykształcenie. Nie oznacza to oczywiście, że dyplom doktora z jakiejś dziedziny zastąpi wymienione wcześniej predyspozycje. Niemniej jednak wykształcenie średnie oraz matura jest to w tym zawodzie minimum. Wykształcenie wyższe jest zasady bardzo mile widziane w urzędach państwowych, instytucjach kultury czy instytucjach naukowych.
Kompetencje zawodowe na stanowisku sekretarki
Na takie stanowisko organizowane są czasami kursy przygotowujące do pracy jako sekretarka czy asystentka. Są one organizowane przez urzędy pracy czy organizacje społeczne. Składają się na kilkudziesięcio godzinny kurs, dzięki któremu możemy poznać podstawowe wskazówki do rozpoczęcia pracy jako sekretarka, jaki ubiór stosować do pracy. Ponadto uzyskamy wiedzę jak zachowywać się i jak organizować swoją pracę. Na takim kursie obecnie są też zajęcia praktyczne. Na nich możemy przygotować się do obsługi popularnych programów biurowych oraz obsługi typowego sprzętu biurowego. Dzięki dyplomowej możemy zwiększyć swoje szanse podczas rekrutacji na stanowisko sekretarki.
Jakie wymagania mają pracodawcy wobec przyszłych sekretarek?
Przyszli pracodawcy zwracają uwagę w pierwszej kolejności na zachowanie kandydatki. No dużej mierze w takiej pracy ważne jest również wygląd wizualny. Będąc z sekretarką stajesz się niejako wizytówką firmy. To ty bezpośrednio będziesz miała do czynienia z gośćmi szefa i będziesz musiała wdrożyć ich spotkanie. Do tego istotne są też zadbane aparycje, poczucie estetyki ubioru oraz makijażu. Oprócz tego szefowie poszukują osób zaufanych oraz dyskretnych. Czasami w takiej pracy będziesz otrzymywała informacje dotyczące firmy, które są bardzo poufne. Działania nielegalne czy niemoralne są wręcz zabronione.
Zobacz też: http://www.swiat-domu.pl/gdzie-szukac-pracy-jako-katecheta-etat-czy-wlasna-dzialalnosc/