Chcesz założyć biznes związany z handlem, ale nie wiesz jak? Boisz się, że włożone środki nie zwrócą się i wylądujesz z niczym? Są opcje, które pozwolą Ci znacznie obniżyć ryzyko utraty dużych sum pieniędzy, a przy okazji są niezwykle przyjemne w zastosowaniu i użytkowaniu.
Gdy rozpoczynamy planowanie założenia firmy, naszą głowę niezwykle często zaprząta obawa, czy aby przypadkiem nie porywamy się z przysłowiową „motyką na słońce”. Boimy się konkurencji, sytuacji na rynku i w końcu także tego czy nasz pomysł, aby na pewno jest wystarczająco atrakcyjny i potrzebny. Na myśl o możliwości utraty włożonych, ciężko zarobionych pieniędzy w projekt który okazać może się niewypałem, mrozi nam się krew w żyłach. Zamiast jednak rezygnować całkowicie z realizacji swoich marzeń o własnym biznesie, powinniśmy po prostu rozejrzeć się za rozwiązaniami, dzięki którym – nawet jeśli interes nam nie wyjdzie – będziemy spokojni o nasz byt i przyszłość.
Amortyzacja kosztów początkowych to bardzo ważna sprawa. Zamiast wydawać wielkie sumy na najnowszy sprzęt, powinniśmy początkowo wybrać mniej ambitne opcje i dopiero potem, w miarę jak nasz biznes rozrasta się, inwestować w bardziej zaawansowane rozwiązania. Podam prosty przykład: chcemy otworzyć sklep. Mamy dostawców, wiemy „z czym to się wszystko je”, przebrnęliśmy przez wszystkie przepisy i wymysły urzędnicze. Jesteśmy gotowi. Zaczynamy szukać miejsca na nasz nowy biznes. Wynajmujemy przestrzeń na parterze jednego z okolicznych budynków. Koszty rosną. Robimy remont i dostosowujemy nasze wnętrza na przyjście klientów. Niestety, tuż po otwarciu okazuje się, że wybrana przez nas lokalizacja nijak nie odpowiada na zapotrzebowanie okolicznych mieszkańców. Tuż obok, na przykład, ktoś inny prowadzi sklep z ofertą podobną – lub lepszą – od naszej. Biznes szybko nam upada, straciliśmy wszystkie oszczędności i znowu lądujemy na etacie w jakiejś korporacji. Nie brzmi zachęcająco, prawda?
Koszty hal namiotowych
A teraz wyobraźmy sobie, nie szukamy za wszelką cenę żadnego pomieszczenia, ale kupujemy na własność namiot magazynowy albo handlowy. Taki, który niezwykle łatwo złożyć, rozłożyć i przewieźć. Zamiast wynajmowania i remontownia nowego lokalu, otwieramy mały punkt handlowy we wspomnianym namiocie, sprawdzając w jakiej okolicy nasz pomysł na biznes ma szansę na sukces (pamiętamy, rzecz jasna, o wszystkich pozwoleniach i obowiązkowych opłatach przy handlu na terenach publicznych). Potem, gdy będziemy już pewni w którym miejscu ludzie kupują u nas najczęściej, zaczynamy rozglądać się za porządnym miejscem na sklep stacjonarny. Mamy już wstępne doświadczenie biznesowe, pieniądze na dalszy rozwój. Jeśli znowu nam się nie uda, wciąż mamy namiot handlowy do wykorzystania i możemy poszukać szczęścia w innym miejscu lub branży.
Gwoli sprecyzowania: namiot handlowy lub namiot magazynowy znajdziesz najszybciej w internecie, wpisując odpowiednie hasła w wyszukiwarce. Ich koszt zamyka się w około 3 tysiącach złotych – sam więc widzisz, że nie trzeba wiele by rozpocząć. Jest to malutka suma w porównaniu do kosztów remontu nowego lokalu i jego miesięcznego utrzymania.
Przykładów tego typu jest ogromnie dużo. Następnym razem, gdy postanowisz sobie, że rozkręcisz swój nowy biznes, sprawdź jakie są możliwości by minimalizować początkowe koszty. Pomoże Ci to lepiej zaplanować swoje działania i da Ci komfort, że nawet jeśli coś się nie uda – wciąż mamy środki, żeby się nie poddawać.