Czemu warto i trzeba prowadzić marketing internetowy przez Instagram?

0
1514
instagram

Jeśli zakładając firmę, zastanawiasz się, czy jest sens inwestowania w różne media społecznościowe, takie jak chociażby właśnie Instagram, to trzeba zaznaczyć, że rozważania te nie mają absolutnie żadnego sensu. Dzisiaj nawet w zasadzie to trzeba inwestować w taką formę… no właśnie – reklamy. Z jakiego powodu?

1) Z Instagrama korzysta praktycznie jedna trzecia świata

To nie jest żart. Z wykonanych badań statystycznych okazało się, że mniej lub bardziej aktywna jest jedna trzecia świata. Wyłączając z tego osoby starsze i małe dzieci okazuje się, że zdecydowana większość osób, w zasięgu możliwości, których znajduje się smartfon wraz z Instagramem, posiada tam swoje konto.

Oczywiście cześć osób jest zdania, że skoro najwięcej jest tam osób w wieku licealnym czy gimnazjalnym, które nie posiadają za wielu pieniędzy, to nie warto w taki marketing na Instagramie inwestować. Oczywiście jest to absolutnie zupełną nieprawdą. Po pierwsze – takie osoby dość szybko będą dorosłymi, w zasadzie już uzależnionymi od naszych produktów. Po drugie zaś stwierdzenie, że dzisiejsi nastolatkowie nie mają pieniędzy, jest zdecydowanie błędne.

2) Obecnie świat wirtualny i rzeczywisty przeplatają się wzajemnie

Dokładnie tak jest. Dzisiaj, jeśli nie istniejemy w sieci, to nie istniejemy w ogóle. Zakładając firmę, koniecznie trzeba założyć dobrą stronę internetową i dbać o pozycjonowanie jej, bo inaczej większość klientów nigdy w ogóle nie dowie się o naszym istnieniu. Konieczne jest także konto na Facebooku, aby móc informować o nowościach, promocjach itp.

Do tego właśnie konieczna jest dodatkowa inwestycja jeszcze w Instagrama. Dzisiaj naprawdę coraz więcej czynności, które dawniej były wykonywane w rzeczywistości, jest wykonywanych przez Internet. Zakupy w sklepie stały się zakupami online, przeglądanie gazety zmieniło się w przeglądanie nowinek na Face itp.

Warto podkreślić, że trudno powiedzieć, czy sama tendencja jest zła. Jest ona po prostu inna.

3) Klienci mają dość agresywnej reklamy

Zdecydowanie tak. Reklamy w telewizji mają swój konkretny cel. Klient ma je zapamiętać, czy tego chce, czy nie i odruchowo wybrać dany produkt w sklepie. Jednak w zakresie wielu branży sugerowane są dzisiaj nieco inne, delikatniejsze rozwiązania. Tak naprawdę większość młodych osób ma dość reklam – nie kupują oni telewizji, płacą za możliwość oglądania filmów w Internecie bez reklam itp.

Instagram likes tymczasem stanowi naprawdę znacznie delikatniejszą reklamę. Tu nic nie jest na siłę, nic nie krzyczy. Co więcej – zdjęcia są naturalne. No może nie do końca, jednak zasadniczo mają na celu pokazać jak np. dana torebka wygląda, noszona przez daną osobę na ulicy itp.

Ponadto Instagram oferuje ciekawe możliwości reklamy. Przykładowo można organizować różnego rodzaju konkursy. Albo oferować zniżki na zasadzie „jeśli wstawisz na Insta zdjęcie, jak pijesz naszą super kolę, to dostaniesz 15% zniżki”. To bardzo dobre chwyty – proste do zastosowania i powodujące szybki wzrost sprzedaży. Co się bowiem stanie, jeśli na jednej koli stracimy 15%, jeśli dzięki takiemu zdjęciu po napój przyjdzie kolejnych 10 osób?

4) Instagram to domena ludzi młodych

Tak i jest to bardzo ważne spostrzeżenie. W większości przypadków bowiem reklama ma być właśnie kierowana do młodych osób, które dopiero co wkraczają na rynek pracy albo od niedawna się na nim znajdują. Innymi słowy wkraczając w dorosłość, będą oni mieć zaplanowane, co chcą mieć – ważne, żeby na tej liście znalazły się nasze produkty.

5) Instagram uzależnia

Internet, media społecznościowe itp. mają naprawdę ogromny potencjał uzależniający. Dzieje się tak także w przypadku oglądanych i kupowanych rzeczy.

6) Instagram followers to dzisiaj osoba ważniejsza od specjalisty od reklamy

W zasadzie tak. Często to oni sami już prowadzą, czasem nieco nieświadomie, ale naprawdę doskonałą reklamę.

7) Prowadzenie konta firmowego na Instagramie nie jest trudne

Trudne są tylko początki, kiedy trzeba się nauczyć, jak w zasadzie to robić i wdrożenie się do pracy przy Instagramie – zapamiętanie, co kiedy i jak najlepiej zrobić. Potem jest już bardzo łatwo.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ