Zanim sprzedasz maszyny ciężkie: dowiedz się, jak nabywcy szacują wartość Twojego sprzętu

0
347
Zanim sprzedasz maszyny cięzkie: dowiedz się, jak nabywcy szacują wartość Twojego sprzętu

Oto 6 kroków do zrozumienia tego, jak kupujący określają wartość sprzętu

Jeśli posiadasz maszynę, małą lub dużą, prędzej czy później możesz zacząć myśleć o tym, by ją sprzedać. Przychody ze sprzedaży można ponownie zainwestować w firmę lub wykorzystać je w inny sposób. Jedną z pierwszych rzeczy, którą należy sprawdzić, jest wartość maszyny na rynku i popyt na nią.

Kiedyś ważne było doświadczenie i znajomości z innymi właścicielami sprzętu, dealerami oraz pośrednikami. Na szczęście dzisiaj w Internecie dostępnych jest wiele danych i narzędzi ułatwiających poznanie wartości Twojego sprzętu.

koparko-ładowarki,

W Ritchie Bros. każdego roku sprzedajemy setki tysięcy maszyn, tj. ładowarki kołowe, koparko-ładowarki, koparki, spycharki, dźwigi, podnośniki koszowe i nożycowe, ciągniki rolnicze i siodłowe oraz wiele więcej . Dzięki danym pochodzącym od spółek córek firmy Ritchie Bros., takich jak Mascus i Rouse Services, a także wykorzystaniu inteligentnych narzędzi, możemy sprawdzić historię podaży i popytu oraz tendencje rynkowe. Nasz zespół ekspertów korzysta z tych narzędzi i codziennie dostarcza naszym klientom informacje sprzedażowe.

Czy cena sprzedaży to najwyższa kwota, jaką chce zapłacić oferent? Na wartość używanego sprzętu wpływa kilka istotnych czynników:

  1. Podaż i popyt

W skali makro prawa podaży i popytu mają wpływ na cenę sprzętu, podobnie jak w przypadku cen akcji, ropy, czy nieruchomości. Ważna jest nie tylko wartość konkretnej maszyny, ale również szerszy kontekst. Gdy produkcja sprzętu maleje, wzrasta zainteresowanie używanym sprzętem, o który rywalizuje coraz więcej nabywców chcących wykorzystać go do pracy od razu po zakupie.

  1. Preferencje dotyczące marki

Nie można ich zignorować. Wszyscy właściciele i operatorzy maszyn mają własne preferencje dotyczące marki. Popularne marki zazwyczaj tracą mniej na wartości podczas eksploatacji. Co ciekawe, preferencje dotyczące marki mogą się różnić w zależności od grupy demograficznej. W skrócie, popyt na Twój sprzęt może być większy za granicą lub nawet w innej branży.

  1. Modele i funkcje

Modele standardowe charakteryzują się mniejszymi wahaniami cenowymi i często można je sprzedać łatwiej niż specjalistyczne maszyny. Jeśli chcesz sprzedać specjalistyczny sprzęt, zadbaj o to, aby promować go wśród jak największej grupy odbiorców. Funkcje i osprzęt mogą znacząco wpłynąć na cenę sprzedaży.

  1. Wiek i stan

Jedną z pierwszych rzeczy, na którą patrzą kupujący, jest rok produkcji i stan maszyny. Starszy sprzęt nadal ma swoją wartość, zwłaszcza jeśli jest w dobrym stanie. Jeśli stan sprzętu jest zły, nie da się go sprzedać w rozsądnej cenie niezależnie od jego wieku. Malowanie, naprawa lub wyczyszczenie sprzętu często pomaga uzyskać wyższą cenę. Ponadto szczegółowe informacje, takie jak dokumentacja dotycząca konserwacji i napraw, historia i dowód własności, dają nabywcy większą pewność, dzięki czemu jest on gotowy zapłacić więcej.

  1. Możliwość sprawdzenia i przetestowania sprzętu

To, czy nabywca ma możliwość osobiście obejrzeć i przetestować sprzęt, może wpłynąć na to, ile zechce zapłacić. Ponadto pozytywny, osobisty kontakt ze sprzedawcą zwiększy zaufanie potencjalnego nabywcy.

  1. Nagła potrzeba

Jeśli nabywca potrzebuje sprzętu do realizacji nadchodzącego projektu, może to mieć wpływ na cenę sprzedaży, zwłaszcza w środowisku aukcyjnym, w którym oferenci konkurują między sobą. Choć trudno jest ustalić, którzy nabywcy mają pilniejsze potrzeby, najlepszym rozwiązaniem jest zwiększenie widoczności Twoich maszyn w różnych krajach. Większa liczba oferentów oznacza większą konkurencję i lepsze wyniki sprzedaży.

Utwórz bezpłatne konto na stronie Ritchie Bros. i dowiedz się, jaka jest aktualna wartość rynkowa Twojego sprzętu.

Artykuł sponsorowany.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ